Att välja

Vi satte oss i kö för privata barnomsorgsalternativ när vi fick en signal om att Oskar skulle kunna hamna totalt åt fe håll (och "fel" område) vid en första placering i kommunal förskola. Vi hittade två supergoa dagmammor som har en lokal de är dagmammor i ihop. Åhh vad mysigt det var. Vi meddelade dem att om det blir en plats ledig i januari så vill vi gärna ha den. MEN, så fick vi det kommunala placeringsbeskedet i veckan. Och det blev inte så "hemskt" som vi befarat. Oskar kommer i såna fall gå på en "vårförskola" som ligger helt kanon till för två föräldrar som pendlar till jobbet. I augusti får vi troligtvis ett av våra förstahandsval alldeles nära vårt hus. Så nu går jag och fnular på ett problem som faktiskt bara finns i teorin än så länge. Vi vet ju inte ens om vi får en plats hos dagmammorna. Men ändå går jag och funderar på hur vi ska välja. Dagmammorna- mindre grupp, mysig personal och blandade åldrar men då måste vi ha bilen. Förskola- supersmidig hämtning lämning, ingen bil, kompisar i samma ålder men lite större grupp..
 
Suck och stön...

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Oj. Jag vet inte. Jag tycker mycket om vår förskola (trots att det känns megajobbigt till och från med matlagning, jourer, möten...) och anser det vara värt den där bilturen på knappa 10min. Gå på magkänslan!! Vilket ställe kändes BÄST? Välj det alternativet och strunt i eventuella bilresor etc. Svårt, jag vet!! Kram!!

2012-11-22 @ 18:18:33
URL: http://spokmamman.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Oftast blir man väl produktutvecklare av något slag på något företag, har inte jättebra koll... Men det är ganska kul, i alla fall när det går som man vill, hehe!

2012-11-30 @ 18:16:22
URL: http://pernillatanner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0