Element och papiljotter

I veckan tog jag ner julgardinerna i köket och satte upp nya. När jag petade in de där pinnarna som ska fungera som tyngder längst ner på panelgardiner råkade jag se in bakom elementet i köket. Det var fruktansvärt! Det var inte bara en dammråtta, nej det var inte heller två, det var som ett helt mormonsamhälle! My god vad äcklad jag blev. Tog fram dammsugaren och försökte suga ut så mycket som möjligt. Då ser jag ett föremål avslöja sig i dammet där bakom elementet.. Något nätaktigt eller? Tar en pinne och petar fram föremålet. Jorå, som rubriken kanske redan har avslöjat, det var en papiljott, komplett med en plastnål i.

Jag behöver nu troliga förklaringar till att en papiljott av den klassiska typen hamnat bakom ett element i köket. Dessutom med en fönsterbräda ovanför?Det är liksom inte så troligt att en normalång människa med papiljotter i håret som råkar tappa en i köket då skulle lyckas tappa in den bakom elementet.

Innan vi flyttade in för tre år sen (nej, det har aldrig slagit mig att städa bakom ett element, uppenbarligen inte de som flyttstädade heller..) så bodde det en gammal dam i lägenheten som avlutade sina dagar på hemmet. Papiljotten är ju förmodligen hennes. Men varför i köket?
Vad vi gjort idag? Städat bakom övriga element i lägenheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0