Längtan

Dagar som denna kan jag verkligen längta tillbaka till Karlstad. Möjligheten att cykla vart man än skulle, närheten till de flesta vänner och bekanta etc. För att råda bot på längtan så brukar jag också tänka på att det finns egentligen inget mer utbud än typ Drottninggatan och urtråkiga Bergvik. Min familj bor inte i Karlstad och gråten som alltid satt i halsen när jag åkte från Göteborg eller när de åkte från Karlstad efter en liten visit. Men kanske får planera in en liten tripp till Karlstad hyfsat snart. Bara för att.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag önskar att Karlstad låg lite närmare Alingsås. Det är så himla långt bort. Särskilt nu när man fått barn. Nu har jag för första gången på 10 år tänkt tanken att Alingsås inte är så dumt ändå. Vet precis den där härliga cykelkänslan här som inte går att få i Gbg. Men man kan inte få allt här i livet.

2011-04-04 @ 23:27:07
URL: http://Sakleterskan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0