Prylgalen

Jag har alltid trott att jag skulle bli hysteriskt prylgalen när jag skulle bli mamma. Till vissa delar kanske dessa förväntningar infriats. Det var ju tex sjukt bra sommarrea på bebiskläder för ett par veckor sedan. Kunde köpa kläder värda flera tusenlappar för några fjuttiga hundralappar osv. Men annars så har jag (och J) hållt oss ganska coola. En vagn har vi naturligtvis köpt. Råkade springa på ett toppenerbjudande på en Brio happy som vi slog till på men annars så har vi tacksamt tagit emot tex finfina lakan från familj och vänner. Men så idag tror jag att jag går min första prylstrid mot J. En butik hemmavid har erbjudande på Stokkes tripp trappstol. 1200:- bara idag. Åhh så fin den är. Trots att jag sagt att jag inte skulle lägga så mycket pengar på en stol ser jag ju tillfället. J ser det inte..

Men jag har precis låtit honom köpa min förlåtelse. Han har missat en av de grundläggande reglerna i vårt hushåll: sängen bäddas alltid på morgonen. Om han nu inte hade planerat sin tid tillräckligt bra för att hinna med detta imorse så får han skylla sig själv. Oftast löses denna problematik med att J stressar hem från jobbet för att hinna bädda sängen innan jag kommer hem (då kan han skynda sig!). Men från idag tills imorgon är han på kick off med jobbet. Ergo han kan inte bädda idag. Ergo han köper min förlåtelse genom att låta mig köpa stolen utan diskussioner.

Men jag skulle gärna vilja veta om ni har några åsikter om tripp trappstolen? Kan vara bra att komplettera den där köpta förlåtelsen med bra faktaargument också. Ni har ett par timmar på er innan jag åker iväg och köper den.


Kommentarer
Postat av: Linda

Köp, köp, köp. Behövs inga argument. Den är fin, den är bra och den är bra att ha. Inga konstigheter, frågor på det?

2011-08-25 @ 18:31:02
Postat av: Magdalena

Den är grym! Har haft till bägge barnen och de kan ha den från att de kan sitta tills de blir flera år. Nu finns ju en såndär bebisinsats till också, så då kan de vara med vid matbordet från födseln. Bra tips är också brickan som finns till som man fäster på bordet. Men även utan alla tillbehör så är det en jättebra stol.



Dock måste jag säga att Ikeas vita billiga plast stol är otroligt bra för.den lilla peng den kostar.

2011-08-25 @ 18:33:38
URL: http://malikon.wordpress.com
Postat av: pernilla

nu är jag en dag sen här och jag hoppas innerligen att du slog till på kanonpriset! Dock tyckte jag att ikeas barnstol var bättre från att litet barn kan sitta själv tills de inte behöver bågen... Stkkes var ltie trång att få Love i och ur när vi hade bågen på... vilket resulterade med skrik och protest att sitta i den. dock kommer det protester annars på andra stolar också ibland, men inte pga att de är trånga. Nu har Love bara stokkestolen och den är både snygg, långvarig och praktisk när han kan gå upp och ned själv.



Jag shoppar loss mest på barnkläder och inredning annars! Det var fina barnrum med i nya sköna hem, men kolla in på hemsidan om du inte har tidningen!

Så fint!



Kram p.

2011-08-26 @ 16:19:51
URL: http://skogsfruns.blogspot.com
Postat av: K

Missade detta inlägg; jag/vi är jättenöjda med Stokke. Har två stycken, en till varje pöjk. :) Linnea kommer nog få en med, möjligtvis tar hon över Arvids. I början kommer hon använda Ikeas braiga plaststol. Själv satt jag på TrippTrappstol jättelänge, om man skall tro min mamma. Passa på och köp!!

2011-08-30 @ 12:21:06
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0