Trafikfara

Idag har jag cyklat till jobbet. Så. Jobbigt. Men skönt efteråt. Men nu skulle jag inte skriva om det, det var bara en nödvändig inledning. Jag är nämligen rädd för att jag är en trafikfara när jag sitter på en cykel.. Jepp, jag bekänner här fullt ut. Mitt fokus är på helt anra saker än rödljus, korsande spårvagnar och trottoarkanter. Jag har liksom fullt upp med annat när jag cyklar fram genom Göteborg. Lite exempel:

"Nej men titta där! Vilken mysig innegård!"

"Oj, undra vad det är för fruktträd i den där trädgården?"

"Hmmm, skönhetssalong. Om jag vrider lite till på huvudet kanske jag hinner läsa om de har bikinivaxning".

Ja, ni hör ju.. Så där kan man inte hålla på. Så nu är det en betydligt med fokuserad cyklist med rödsvart hjälm på huvudet sittandes på sin "Black Beauty" som ni kommer se cyklandes mellan Mölndal och Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0