Borden, måsten och förväntningar

Fick mig en liten chock nu på eftermiddagen. Återigen påminns jag om min egen ålder efter andras förehavanden. Ytterligare ett barn som ska komma till världen. Ringde direkt till Josse för att prata av mig lite. Hon reagerade precis som jag ville och trodde "shit.. Vad konstigt det känns". Men det är ändå inte konstigt kom vi fram till. Vi är 27 och folk runtomkring börjar skaffa barn. Men förväntas jag nu pga min ålder skaffa barn? Det är inget som finns i planerna men tanken börjar onekligen väckas när "alla andra" skaffar barn mm. Men Josse kan man lita på. På mindre än 2 minuter hade vi lagt upp en plan. Jag börjar med att skaffa barn om något år eller två, hon kommer ytterligare något år efter eftersom hon behöver öva sig lite på mitt barn. Sen sa vi att eftersom vi jobbar och tjänar pengar så kan vi ha råd med mycket flashigare barnvag och såna saker än "alla andra" som skaffar nu. Då kände vi oss lite bättre till mods :-)

//T

Kommentarer
Postat av: Daniel

Viktigt med lyxig barnvagn med glitter på dessa dagar!!

2009-10-15 @ 18:34:28
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas glittriga lyxvagnar är inne om ett par år också då och då tar jag en "limited edition" ;-)

2009-10-15 @ 20:57:30
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: pernilla

jahadu! ;o

2009-10-16 @ 16:37:41
URL: http://pernillatanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0