Tillbaka till (nåja..) rutinerna

Idag börjar jag jobba igen efter semestrarna. Idag tränade jag också för första gången på länge. Det är ganska spännande att träna. Roligt och jobbigt också men idag främst spännande. Man lär sig mycket också har jag kommit på.

  • Jag snubblade på min stepbräda. Ramlade inte men lyckades sparka iväg min viktstång och vattenflaska. Dock skämdes jag inte så mycket. Ett tecken på att jag blivit äldre och mognare.
  • Framför mig hade jag en man som svettades ungefär lika mycket som spinningmannen för ett par månader sedan. För att ni ska fatta hur mycket han svettades så kan jag berätta att han fick svabba golvet runt sig med en badhandduk då och då. (obs ingen överdrift!!)
  • Efter att jag snubblat höll jag stenkoll på brädan, golvet och mina fötter. Tänk er lite tunnelseende med endast dessa tre i synhåll.
  • Vågar expandera mitt blickfång ytterligare några centimeter. Upptäcker då blöta droppar nära min matta. Funderar på om jag skvätter med min svett. Funderar dock inte särskilt länge innan jag inser att det är mannen framför.
  • Ser med mycket stor oro hur svettskvättet närmar sig min vattenflaska som nu står på säkert snubbelavstånd för mig och på osäkert svettavstånd från mannen. Bacillskräcken knackar på...
  • Oron över att mitt vatten ska ha fått extra smaktillsats med "svettig man med mer koordination än vad gemene man brukar ha, sluta med det du får mig att se kass ut" griper tag i mig på allvar. Smittar svininfluensan via svett?
  • Passet slut. Jag med. Dricker mitt vatten och reflekterar först efter att ha tömt flaskan på svettandet. Sitter nu med sjukvårdsupplysningens nummer nära till hands ifall jag börjar nöffa.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Nej men fy så läskigt! Visst brukar man svettas under ett träningspass men inte sådana kopiösa mängder?!

2009-08-04 @ 08:56:50
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh herregud!

2009-08-04 @ 11:21:35
URL: http://hannahannahanna.wordpress.com
Postat av: Therese

Att tänka på nästa vecka: kom in efter svettmannen så jag kan välja en annan plats...

2009-08-04 @ 12:40:50
URL: http://theresemedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0