Therese does not longer wanna be friends with you. Do you accept?

Jag har ett litet etiskt spörsmål. Ni vet att man har pliktvänner på facebook. Alltså sådana som man måste bli vän med där. Tex kollegor. Men man tycker egentligen inte om dem. Men säg att en kollega slutar, hur länge behöver man ha kvar personen på sin vänlista? Får jag ens radera personen? Ytterligare omständighet verkar vara att alla andra kollegor fortsätter ha personen på sin vänlista... Hmmm... Detta med sociala medier tar med sig helt nya sociala regler som jag känner att jag inte har hundra koll på...

//T


Kommentarer
Postat av: Heléne

jag säger såhär:

äh ta bort dem!



du vill ändå inte va vän med dem. de jobbar inte kvar, take them away så slipper man fundera vidare!



så tycker jag :D

(= så gör jag. när jag inser: Men VARFÖR?? är jag vän med den o den?)



o i andra fall resignerar jag o tänker, men strunt samma då. går in under inställningar o klickar i "vill inte ha uppdates från den o den" eller hur man nu gör.. :D)

2009-08-08 @ 20:42:18
URL: http://frkfinemang.se
Postat av: Ulle

Det är så svårt. Jag vill inget hellre än rensa min vänlista men är lite feg. Tänk om man stöter på personen direkt efteråt. Men jag bor ju i Sverige, seriöst hur många svenskar skulle våga konfrontera mig angående detta? Min interna debatt fortsätter kring detta återkommer med ett svar om det infinner sig. KRAM!



ps: Seriöst hus?? ds

2009-08-09 @ 01:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0