Telefon och problematiken kring detta

Jag kan inte alls förstå de människor som säger att kontorsjobb inte är spännande! Här har jag hjärtat i halsgropen varje gång det ringer liksom! Jag har en jobbmobil och en fast kontorstelefon. Den är verkligen fast. Det är en sån där med sladd till luren. Sen har den en liten skärm också med små knappar bredvid. Det är till för att jag ska kunna se om det är ett 50- eller 60-nummer som ringer. Fråga mig inte vad skillnaden är mer än att ett av dem är till mig direkt och ett annat är till slinga dvs hela kontoret. Jag ska inte svara på slingan. Men ännu är jag inte helt säker som sagt på vilken som är vilken. Detta har lett till att när det ringer snurrar jag runt på min stol och stirrar på telefonen och spetsar öronen. Sen sitter jag så en stund. Ibland missar jag samtalet och ibland svarar jag. Förutom de få tillfällen som jag missat samtalet så har jag hittills chansat rätt på när det är till mig respektive de andra. Kanske ska spela på Lotto i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0