Vänder vinden?

Jag håller på att, till viss del, bli sociala medier-trött. Jag försöker "stänga av" mer och mer när jag kommer hem från bloggar, facebook och instagram. Varför? Jo, jag tror att det är för att jag håller på att bli ledsen för (eller åt?) de personer som lever sitt liv genom andras blickar. Jag har tröttnat på bilder på mat innan den äts, foton med en lite sned vinkel på bakingredienser, posen med en fot framför den andra när man visar upp en klänning. Det är inte inspiration längre. Det är uppvisning och bekräftelsebehov mer än något annat. Jag behöver mer substans om jag ska följa någon i sociala medier. Någon som skriver något reflekterande eller tankeväckande. Inte någon som publicerar något där min första tanke är "herregud ser hens barn hen någonsin i ansiktet eller är det med en kamera framför hela tiden?"

Kanske beror de här tankarna på det jag själv gått igenom det senaste dryga året. Att jag själv försöker bli bättre på att inte leva genom andras bekräftelse. Eller så handlar det helt enkelt på att jag blivit äldre och känner efter vad som får ta tid och vad som inte får ta tid från mig.

Det låter så lätt när man skriver men i praktiken är det svårt. Så jag kämpar på men tips emottages tacksamt. både på sånt som är värt att följa och på hur man kan begränsa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0