Att investera i sig själv

Min sommar kunde ha varit lite bättre än den var faktiskt. Ibland blir det för mycket och då kan man må dåligt. Men med rätt hjälp så kommer man också till nya insikter. Jag har insett den verkliga meningen i det slitna uttrycket "investera i sig själv". För att må bra så gör jag ju prioriteringar om vad som faktiskt är rimligt att hinna med. Istället för ett dåligt samvete över något jag inte hinner med så väljer jag aktivt bort det istället.
 
Sen investerar jag i mig själv i rent materiella och kostnadskrävande saker. Tex en ny bettskena sen en vecka tillbaka. Om man som jag gnisslat ner sina  tänder så att det snart ser ut som om alla tänder är jämnhöga och redan för tre år sedan fick rekommendationen att skaffa en bettskena så var det på tiden. Lägg också till att jag fick min första när jag var 17 (som tappats bort under flertalet flyttar). Jag har alltså gnisslat tänder i drygt 13 år. Kanske var dags att göra något åt det, eller vad säger ni? Att det ska kosta drygt 3000:- att få en blundar jag lite för. jag investerar ju i mig själv.
 
Jag går också på massage var treje vecka. Killen jag går hos är utbildad idrottsmassör. Efter första gången vaknade jag upp med träningsvärk dagen efter.. Så spända var min muskler och så mycket fick han ta i. 5 gånger har jag bokat in och det är en timme vardera gång och det är min timme. För mig själv (ja, massören också naturligtvis) och det är ytterligare en av mina investeringar i min själv.
 
Jag tar gärna emot fler tips på bra investeringar.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Bra! Kul att läsa att du tar dig tid för dig själv och inte hänger på trenden "jagärbaramedminabarnfördetärdetjagärmamma". Mitt tips är att gå på bio själv! Kan låta tråkigt men det är så skönt att bara sjunka ner i en salong och bara vara själv. Kram på dig!

2012-11-01 @ 17:19:35
Postat av: Therese

Tack Ulle! Ja, jo en del av allt har nog handlat lite om att landa lite överlag. Bli mamma, bli vuxen, fylla 30 osv. Hoppas och tror jag är en bit på väg nu.

2012-11-01 @ 20:37:19
Postat av: Anonym

Hej! Jag tycker du gör helt rätt i att gå ned i tid framöver!! Precis så skulle jag vilja jobba..kontorstider med en ledig dag i veckan! Vore perfekt (fast visst kan jag även tycka det är trevligt att vara långledigt mitt i veckan...men som sagt, helgjobb och skiftjobb överhuvudtaget är svårt när man har barn).

Du gör även helt rätt i att investera i dig själv! :) Jag älskar att investera, hoho. Att anlita städhjälp är en av mina bättre investeringar. Något av det klokaste vi gjort faktiskt. Jag är även ganska bra (lite för bra ibland) på att koppla bort allt vardagstjafs (tvätt, städ, plock) och lägga mig på soffan med en bok när tillfälle ges. Att unna sig det istället för att fara runt som ett torrt skinn och panikstäda när det ändå blir totalsaboterat tre minuter senare av nån liten människa. Stor kram och lycka till med investerandet!!

2012-11-04 @ 14:18:54
URL: http://spokmamman.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Anonym...? Det var ju jag som skrev. Kerstin alltså. :)

2012-11-04 @ 14:19:18
Postat av: Therese

Städhjälp är något som vi funderat på också. Men först när vi kommit iordning med flyttstöket som fortfarande härjar och båda är tillbaka på jobbet. Min inneboende lilla fröken duktig försöker också göra sig av med panikstädandet och "vad ska andra tro?". Heja oss!

2012-11-05 @ 08:58:00
Postat av: Magdalena

Haha nåja jag hävdar väl kanske att det är Maxi som borde anpassa sina priser till Halloween snarare, men jag förstår att de hjälpte till att förvilla. ;)

Ja vad handlar Korpens sång om egentligen... Kopierar från bokus: "Ritva har ett halsband med tre guldberlocker; ett kors, ett ankare och ett hjärta. Tro, hopp och kärlek. Hjärtat ger hon till David.
En ljus och solig kärlekssommar kunde det blivit på marknadsplatser runtom i södra Sverige, men en svart och hotfull skugga börjar skymma solen. Vem är han som kallar sig Korpen? Vad vill han? Är han en mördare? Och vad har den sexiga rockidolen Virgin Mary med saken att göra?"
Den är på många sätt ganska märklig, men jag tycker den är fullständigt brilliant. Åh nu blev jag sugen på att läsa den igen, för typ femte gången. :)

Du gör verkligen helt rätt i att investera i dig själv. Det är ett måste för att orka!

2012-11-12 @ 20:58:59
URL: http://malikon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0