Stockholmare..

I lördags var vi och åt brunch på Hotell Liseberg på Heden. En mycket bra bröllopspresent tycker jag. Det värmde mitt hjärta att J också antagit min familjs förhållningssätt när det kommer till sånt här; gå först så slipper saker ta slut och allt är fräscht! Vi hade knappt hunnit beställa dricka innan han var på G och istället var det jag som var den lite försiktigare av oss. Det fanns massa på den buffén. Jag som inte är så förtjust i ägg missade lite kanske men ingen av oss behövde äta något mer den dagen om vi säger så...

Bredvid oss hamnade ett större sällskap som jag snabbt fattade var på kurs för att bli abbonemangsförsäljare. Många var från Skåne och "ledaren" var från Stockholm. Det var lite småroligt att lyssna (och titta på dem, herregud fattar de inte att de måste ha lite stil om någon ska vilja köpa något av dem?) på dem. De skulle till Liseberg efteråt. Alla skulle tvingas upp i Atmosfear. När klockan närmade sig strax efter ett så började de troppa iväg dit med inställningen att bara glida fram till Atmosfear och åka ungefär. Lycka till tänkte jag som sett köerna vid lilla ingången redan när vi åkte in till stan. Sen att det stod ett tiotal bussar parkerade och att det var en varm dag och dessutom trädgårdsdagar på Liseberg i helgen ökade ju inte direkt deras chanser att komma in och komma fram till Atmosfear inom de närmsta två timmarna. Hade gärna velat få följa med och se hur det gick...

Iaf, vi orkade ta ett varv på stan, sen åkte vi hem, däckade i paltkoma på balkongen och senare på kvällen utspelade sig stor dramatik när Yatzyt plockades fram. Som tur var så vann vi varsin gång men jag spöade J i MIG (som vanligt). Om vi får barn så kommer den ungen bli en väldigt dålig förlorare (och vinnare), tro mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0