He he så smart!

Ibland kan 11 veckor gamla bebisar bete sig lite oförutsägbart. Oftastär det ganska charmigt. Men det finns ett tillfälle då jag inte uppskattar det lika mycket. Det är när jag ska dricka mitt morgonkaffe. Om lille O vaknar precis när jag hällt upp mitt kaffe och vill äta så blir kaffet kallt = inte så gott. Men nu har jag kommit på en smart grej! Jag tar bara ungefär hälften av kaffet i kannan. Sätter mig och ser om jag får dricka upp eller inte. Om O behöver min uppmärksamhet vet jag att det finns mer kaffe i bryggaren. Om han sover så brukar jag skynda mig att ta min påtår innan han vaknar. Win win tror jag det kallas.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

vet inte hur många gånger jag druckit micrat kaffe... det skär i hjärtat om det var en riktigt god kopp som gått lite till spillo! Det blir ju inte direkt lika gott som nybryggt! hehe... Men om inte så länge kan du ju börja med lite gröt på morgonen till lilla O och då kan du ju sitta och dricka kaffet samtidigt som du matar honom i babysittern! Det är mysigt tycker jag! ;D



Kram p.

2011-12-02 @ 06:53:35
URL: http://skogsfruns.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0