Söndagsuppdatering

Har haft en sån skön helg. Hoppas det varar de sista timmarna också. Igår var det grått hela dagen nästan. när vi åt frukost blev det nästan natt igen. Åskovädret drog in och vi var ganska nöjda med att ha bokat en tidig tvättid. Fick sytt de där sista kuddfodralen som matchar de nya gardinerna i vardagsrummet. Kan väl säga att fodralen blev bra mycket bättre än gardinerna.. Sen fortsatt röj med klädrensning och byte av plats på vinter- och sommarkläder. Ordning skapades i bänken i klädkammaren och saker bars ner till källaren.

Imorse fick jag nybakade bagels till frukost. Gillar att ha en bakinstresserad make. Sen skulle vi spatsera på stan. Men när vi hoppade av på Kungsportsplatsen så började det regna. Inget sött duggregn utan såna där tunga droppar. Så vi hamnade på Brogyllen för en fika istället. Mycket trevligt det också. Inköp av box att förvara bröllopsminnen i och sen hemåt. Fortsatte röjandet enligt plan och nu har jag sorterat papper i tredjerummet. Fantastiskt hur mycket papper man kan ha! Men ordning i lilla bokhyllan nu iaf. I min iver (gillar inte uttrycket "boa" men funderar på om jag inte drabbats av det..) fortsatte jag till badrummet. Snart drar badrumsrenoveringen igång så då måste det ändå tömmas. Så istället för att ta rensningen då så tar jag det nu. Belöningen för allt mitt slit blir nog ett härligt bad om en liten stund. Den här familjen har nämligen precis avslutat middagen (J gjorde nog sin godaste flygande Jakob någonsin!). Allt för att passa på Premier Leaguefotbollen. Inte mig emot, jag brukar sova middag till de matcherna. Jag kallar det för att vi "umgås" jag och J..

Ja, då har jag väl rundat av den här helgens händelser. I högsta grad en lugn och beskedlig helg.

Kommentarer
Postat av: Heléne

givetvis är det att umgås,

som när Per sätter på en "dålig film" som jag inte har lust att se, då kan jag sova en sväng istället ;) men vi ser frotfarande film "ihop" sas.

2011-09-12 @ 13:22:39
URL: http://wheniamlessiammore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0