Hur tänkte hon nu egentligen?

Ringde precis till en tjej som innehar ett förtroendeuppdrag för att stämma av om vi skulle ha möte imorgon eller inte. Kommer till slut till hennes telefonsvarare:
Hej. Du har ringt till NN och jag kan inte svara nu, har ingen täckning eller vill helt enkelt inte prata med dig. Prata helst inte in ett meddelande då jag nästan aldrig lyssnar av utan... Här slängde jag på luren! Så säger man väl inte?

När jag håller föreläsningar om CV mm så brukar jag alltid påtala vikten av att ha en seriös mailadress i sina kontaktuppgifter. [email protected] kändes säkert kul när du var fjorton men inte när du söker jobb. Jag brukar också rekommendera att kolla över just sitt mobilsvar så att man inte säger saker som kan missuppfattas där. Om jag hade ringt och erbjudit den här tjejen jobb och mötts av det meddelandet så hade jag dragit tillbaka erbjudandet direkt och ringt vidare till nästa kandidat.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Haha, jag skaffade en till mailadress för några år sedan tack vare min gamla.. Visserligen är den något bättre än Sexygirrrl ( kramgoo m efterföljande webadress hehe ) men ändå. TACK för uppmuntrande mail på FB, vad SNÄLL du är!!! <3 Kram från Hynboholm! :D

2009-10-08 @ 10:40:48
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag har alltså granskat CV:n där folk har haft liknande mailadresser och söker "riktiga" jobb... De har väl blivit så blinda inför den att de inte fattar vilka signaler den sänder ut..

2009-10-08 @ 11:17:02
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: Veronica

Inte det mest seriösa av mobilsvar om man säger så...Kändes lite "fjortis" töntigt!

2009-10-13 @ 17:27:49
URL: http://mizzv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0