Tjyvar och banditer

Vi har haft inbrott på kontoret i helgen. Så nu sitter jag i mitt röriga rum. Iofs har jag orsakat den mesta röran själv men tjuvarna har liksom "rufsat" upp det lite. Men vi tror inte att det var de skarpaste knivarna i lådan som vart i mitt rum. Här är listan på det som är värt mest pengar och som trodde de traskat iväg med:

  • En splitter ny dator
  • 2 häften med rikskuponger
  • Presentkort mm som används som vinster i olika tävlingar
  • En helt ouppackad skrivare, modell mindre.

Och här är listan på vad de tog från mig:

  • Min träningsryggsäck. Minus skorna, trosor, strumpor, halvtom parfymflaska och en lotion. Däremot fick de med sig gymkortet, badkortet och mina nästan nya träningskläder...
  • En företagströja. Ni vet en sån där man tar på sig när man ska visa upp jobbet.
  • En låda med chokladkakor från Anthon Berg (!?)
  • Ett styck numera spärrat mobilt bredband.

Listan på vad bovarna lämnade kvar:

  • En halvdrucken ciderflaska av sorten Herrljunga lättcider (polisen tog den för DNA. Värsta CSI!)
  • En ficklampa som fortfarande är i sin förpackning. Återfanns på mitt golv. (Alla skäller nu på mig för att jag nypt lite försiktigt i ena hörnet när jag lade ner den i en påse. )

Från våningen i övrigt har det också försvunnit 6 datorer, några visitkortshållare, en brevvåg, give away pins och de tog även chefens oöppnade paket med varma koppen.

Så om nu någon ser en person iklädd träningskläder, bärandes en Everestryggsäck och laptop samt sippandes en mugg Varma Koppen: ring polisen!




Kommentarer
Postat av: K

Jag hade också snott chokladen...det måste jag erkänna. Otäckt med inbrott, fy 17. :(

2009-12-03 @ 08:37:01
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Ulle

Jag har också varit utsatt frö inbrott en gång, "de" tog min rena tvätt som hängde i tvättstugan. Jag tror att det var en hemlös person och det gjorde att det kändes ok på någevis.

2009-12-03 @ 12:50:33
Postat av: pernilla

menar du att de inte ville ha dina trosor ;)

hehehe...

2009-12-07 @ 18:56:39
URL: http://skogsfruns.blogspot.com
Postat av: pernilla

menar du att de inte ville ha dina trosor ;)

hehehe...

2009-12-07 @ 18:56:56
URL: http://skogsfruns.blogspot.com
Postat av: Therese

Tjuvar är skit helt enkelt! Och nej Pernilla, konstigt nog ville de inte ha mina trosor :-)

2009-12-09 @ 20:43:32
URL: http://theremedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0