Ett meningslöst liv tydligen...

En kompis har fått barn. Ser ut att vara en söt liten kille på fotot. Lik mamma men med pappas näsa :-) En dag vill jag också ha barn. Men inte nu tror jag, Men det var inte det som jag skulle skriva om. Nej, det var om en kommentar som lämnats under fotot på ovan nännda bebis (det är en sån där webbis som man kan hälsa osv). "Nu börjar livet på riktigt" stod det. Sånt där tänder jag till på. Vadå på riktigt? Klart att allt blir annorlunda när man får barn men man kan inte säga att man inte levt på riktigt innan man fått barn. Eller!? Precis som om det är någon hemlig klubb man får inträde i när man får barn. Här är vi som är på riktigt. Ni andra kan fortsätta i er låtsasvärld. Nä, jag har ett minst lika riktigt liv som alla andra med tråkigheter och roligheter om vartannat. Jag behöver inte få barn för att veta att det är på riktigt. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Wildenstam

Det vi vet om livet är att alla dör till slut, inte sant?



Så ... När du skaffar barn påskyndar du helt enkelt döden.



Nu börjar livet = Snart dör du, jävla pucko.

2009-04-20 @ 16:12:58
URL: http://philipwildenstam.se/
Postat av: Therese

Nu förstår jag. Tack!

2009-04-20 @ 17:35:47
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: Ulle

Två själar en tanke, skriver jag bara.

2009-04-20 @ 22:47:26
Postat av: Ulle

Två själar en tanke, jag skriver bara det.

2009-04-20 @ 22:48:06
Postat av: Magdalena

Haha gud vilken dum kommentar. Det är självklart att livet är lika mycket på riktigt och på allvar innan man får barn.

2009-04-21 @ 09:49:33
URL: http://makane.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0